SLOBODNA ZONA: Sedam filmova za sladokusce

Alternativni centar za devojke u saradnji sa Slobodna Zona/Free Zone Film Festivalom i Kulturnim centrom Kruševac organizuje 18. Turneju filmskog festivala SLOBODNA ZONA u Kruševcu, u periodu od 9. do 15. maja.

 Filmski repertoar  18. Turneje odabran je od strane publike i žirija, nakon projekcije filmova u Beogradu, Nišu i Novom Sadu. Kruševac se ovim događajem kao i prethodnih godina nalazi među 50 gradova i opština u kojima se Turneja održava.  

Kruševačka publika će i ovog proleća, tokom sedam filmskih dana biti u prilici da se upozna i prati različita žanrovska ostvarenja, koja prate društvene i političke odnose u svetu, ali i lične priče protagonista koje propituju međuljudske odnose, lični razvoj i dileme pred važnim životnim odlukama.

Projekcije filmova u okviru 18. Turneje biće realizovane u Beloj sali Kulturnog centra Kruševac, na adresi Topličina broj 2, sa početkom u 21h.

 ULAZ JE SLOBODAN.

Ovogodišnji program Turneje obuhvata projekciju sledećih 7 filmova:

  1. Četvrtak, 09. maj, od 21h film “ Zlo ne postoji”- igr, r.Ryûsuke Hamaguchi, Japan, 106’

https://slobodnazona.rs/zlo-ne-postoji/

Takumi sa ćerkom Hanom živi u selu Mizubiki, blizu Tokija. Kao i generacije pre njih, i oni žive skromno, u skladu sa prirodom i ciklusima u njoj. Jednog dana stanovnici sela saznaju za plan da se izgradi glemping blizu Takumijeve kuće, koji bi stanovnicima grada ponudio udoban „beg“ u prirodu. Kada dvoje predstavnika kompanije iz Tokija stignu u selo da bi održali sastanak, postaje jasno da će ta izgradnja zagaditi lokalno izvorište vode i to izaziva nemire među lokalnim stanovništvom. Namere kompanije ugrožavaju ekološki balans mesta i način života seljana, i ostavljaju duboke posledice na Takumijev život.

  1. Petak, 10. maj, od 21h film “Crveno nebo” – igr, r. Christian Petzold, Nemačka, 103’

https://slobodnazona.rs/crveno-nebo/

U kući blizu obale, Leon završava svoju knjigu a Feliks umetnički portfolio, dok im se primiče šumski požar. Planove im remete Nađa i Devid, par koji se zatekao na istom mestu. Leon uporno pokušava da bude profesionalan, prikrivajući svoju nedruštvenost i kipteći od besa zbog dobrog raspoloženja i smeha ostalih ukućana. Dolazak Leonovog izdavača unosi dodatni nemir i sve to u trenutku kada nebo postaje zažareno crveno i na njih počne da izručuje pepeo sagorele okolne šume. Crveno nebo, drugi deo Pecoldove trilogije započete filmom Undine (2020), govori o mogućnosti da budete deo sveta, a opet dopustite životu da vam isklizne iz ruku.

  1. Subota, 11.maj, od 21h film “Rana oklevanja” – igr, r. Selman Nacar, FTurska, Francuska, Rumunija, Španija, 84’ 

https://slobodnazona.rs/rana-oklevanja/

Advokatici Džanan dani prolaze tako što jutra provodi u sudnici, a noći pored bolničkog kreveta svoje majke. Na dan izricanja presude optuženiku za ubistvo kojeg ona brani, Džanan mora da napravi moralni izbor koji će uticati na živote njene majke, sudije i branjenika.

  1. Nedelja, 12.maj, od 21h film “Sokolovo jezero” – igr, r. Charlotte Le Bon, Francuska, Kanada, 100’

 https://slobodnazona.rs/sokolovo-jezero/

Bastijen i Kloi provode letnji raspust sa svojim porodicama na jezeru u Kvebeku. Stidljivi trinaestogodišnji Bastijen i njegova porodica odsedaju u kućici na jezeru, gde Bastijen upoznaje odvažnu šesnaestogodišnju Kloi. Ona je ljubiteljka folklora i lokalnih legendi i govori Bastijenu da duh opseda obližnje jezero. Uprkos jazu u godinama, dvoje tinejdžera stvaraju čvrstu vezu. Kako je spreman da prevaziđe svoje najgore strahove da bi zaslužio mesto u Kloinom srcu, raspust postaje buran ključni trenutak za mladog dečaka.

  1. Ponedeljak, 13.maj, od 21h film “Draga Fiona” – dok, r. Fiona Tan, Holandija, 102’

https://slobodnazona.rs/draga-fiona/

U Muzeju filma u Amsterdamu Fiona Tan je istraživala nemi, dokumentarni materijal pohranjen tamo pre više od jednog veka. Impresivni arhivski materijali prikazuju svakodnevni život i naporan rad ljudi koji su živeli blizu okeana. Fiona, poreklom Indonežanka iz Australije, u Amsterdam je došla na studije 1988. Tokom tog perioda od oca je dobijala pisma u kojima je opisivao život kod kuće, svog unuka, psa, svetsku političku scenu i ekonomsku trku. Paralelno iščitavanje ovih pisama preko arhivskog materijala je neka vrsta audiovizuelnog toka svesti pojačana veštim zvučnim zapisom koji sugestivno otkriva suptilnu vezu između slike i zvuka, nekada i sada, Holandije i Indonezije, trgovine i kolonijalizma, oca i kćerke.

  1. Utorak, 14.maj, od 21h film “Neizbrisiva sećanja” – dok, r. Maite Alberdi, Čile, 85’

https://slobodnazona.rs/neizbrisiva-secanja/

Na premijeri ovog filma na Sandens festivalu svi su plakali. Augustino i Paulina su zajedno već 25 godina. Nažalost, on boluje od Alchajmerove bolesti celu deceniju i oboje žive u strahu od dana kada je više neće prepoznavati. Poznata glumica i nekadašnja ministarka kulture Čilea, Paulina se od trenutka kada Augustino dobije dijagnozu ne odvaja od njega i uvodi ga u svoj svet. Režiserka je beležila snimke tokom četiri godine, a oni se u filmu prepliću se sa porodičnim snimcima ovog para. Neizbrisiva sećanja je film koji pokazuje da ne postoji samo jedan način da se bude par, niti samo jedan način da se iskusi ljubav.

 

  1. Sreda, 15.maj, od 21h film “Džoana Baez: Ja sam buka” – dok, r. Miri Navasky, Maeve O’Boyle, Karen O’Connor, 113’ 

https://slobodnazona.rs/dzoan-baez/

Muzičarka, borkinja za građanska prava i aktivistkinja Džoan Baez je na sceni više od 60 godina. Za sada 82-godišnjakinju, lično je oduvek bilo i političko, a prijateljstvo sa Martinom Luterom Kingom i njen pacifizam, oblikovali su njenu posvećenost. U ovoj biografiji koja počinje njenom oproštajnom turnejom, Baez se na nepoštedni način suočava sa ponekad bolnim uspomenama. Ona ne samo da deli svoje uspehe već i otvoreno govori o dugogodišnjim psihološkim problemima i terapijama, o porodici, drogama, starenju i pitanjima krivice i opraštanja. Film prepliće dnevničke beleške i obilje donekle neviđenog arhivskog materijala sa opsežnim razgovorima sa Džoan, kao i trenucima iz bekstejdža sa turneje.

You might also like More from author

Comments are closed.

Skip to content